I traditionell marknadsföring fokuserar företag på att hitta kunder, medan Inbound Marketing fokuserar på att bli hittad av kunder.

Inbound Marketing är ett mer effektivt sätt att fördela marknadsföringsresurser än traditionell marknadsföring.

Inbound marknadsföringskampanjer har tre huvudkomponenter:

  1. Innehåll – Skapande av innehåll är grunden för all Inbound marknadsföringskampanj. Det är den information eller verktyg som lockar potentiella kunder till din webbplats eller ditt företag.
  2. Search Engine Optimization – sökmotoroptimering gör det enklare för potentiella kunder att hitta ditt innehåll. Det är praxis att bygga din webbplats och inkommande länkar till din webbplats för att maximera din ranking i sökmotorerna, där de flesta av dina kunder börjar sin köpprocess.
  3. Social Media – Sociala medier förstärker effekten av ditt innehåll. När innehållet fördelas över och diskuteras i nätverk av personliga relationer, blir det mer äkta och nyanserad, och är mer sannolikt att dra kvalificerade kunder till din webbplats.

På hubspot.com hittar du en utförlig artikel av Rick Burnes om Inbound Marketing med förklarande och fördjupande länkar.

Läs artikeln »

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *